La Llei 35/1994, de 23 de desembre, modificadora del Codi Civil, autoritza els alcaldes (o també un regidor en qui delegue expressament l'alcalde) a celebrar matrimonis civils. Instrucció de 26 de gener de 1995, de la Direcció General dels Registres i del Notariat.
TRAMITACIÓ PER A LA CELEBRACIÓ DE MATRIMONIS CIVILS
1. Estar empadronat a Carlet (almenys un dels contraents).
2. Per a iniciar el tràmit haurà de dirigir-se al Registre Civil (planta baixa dels Jutjats) i presentar allí la documentació requerida per a contraure Matrimoni Civil.
3. Una vegada presentada la documentació en el Registre Civil, i havent rebut la resolució d'este organisme en que s'autoritza el matrimoni civil, haurà de presentar-se en les dependències de l'Ajuntament (Departament d'Alcaldia), per a reservar data i hora. Haurà d'aportar:
- Resolució del Registre Civil
- Fotocòpia DNI o passaport dels contraents
- Fotocòpia DNI o passaport dels dos testimonis triats per al dia de la boda
4. Dates per a la celebració de matrimonis civils: excepte la setmana de Festes Locals i actes amb què pogueren coincidir, els matrimonis se celebraran en la data triada pels contraents.
5. Durant la celebració de la cerimònia i dins de l'edifici municipal, no es permetrà tirar als nóvios arròs, flors, o qualsevol altre element típic d'estes cerimònies.
6. El saló de plens de l'Ajuntament serà l'escenari on s'oficiaran els matrimonis civils.
7. L'ornamentació de l'espai amb flors, estores, o qualsevol altre element decoratiu sempre que no perjudique l'entorn, serà a càrrec dels contraents. També tindran l'opció de contractar ambientació musical.
Normes per a la celebració de matrimonis civils i religiosos